Hopp til innholdet Logg inn
Penni nett og mobilbank
Det skal være enkelt å sjekke kortene dine uansett hvor du er.
Kredittkort

Nyttige korttjenester som forenkler hverdagen

Å sjekke transaksjonene, hente PIN-koden eller få tak i det digitale kortet bør være enkelt. Da bruker du mindre tid på bank-ting og får mer tid til det som virkelig betyr noe. Her får du en kortfattet oversikt over det du kan fikse selv med noen få tastetrykk i mobil- og nettbanken.

Slik finner du korttjenestene i mobil- og nettbanken:

  • Logg inn i nettbanken eller åpne mobilbanken på telefonen din.
  • Velg kort i menyen og få oversikt over kortene dine.

Korttjenester i mobil- og nettbanken

Digitalt kort er rett og slett plastkortene dine - bare digitalt. Ditt kort finner du kun i mobilbanken. Visning av kortet krever ansiktsgjenkjenning. For å aktivere tjenesten behøver du bare gjøre dette en gang. 

Her er noen av fordelene med digitalt kort:

  • Med digitalt kort slipper du å finne frem det fysiske kortet når du vil handle på nett.
  • Du kan legge inn kortet ditt i ulike digitale lommebøker som f. eks Apple pay eller Google Pay og bruke det umiddelbart før du har mottatt det fysiske kortet i posten.
  • Du kan også registrere kortene dine i ulike apper, som for f. eks Vipps, Vy, Ruter mens du er på farta. 
Lurer du på hva PIN-koden din er? I mobil eller nettbank kan du sjekke PIN-koden på samtlige av dine kort hos oss. Koden vises på skjermen i 30 sekunder før den skjules igjen.

Har du mistet eller blitt frastjålet kortet kan du enkelt sperre det ved å enten sperre kortet midlertidig eller permanent.

  • Sperrer du kortet midlertidig kan du åpne det uten å måtte bestille nytt kort. Det lønner seg å gjøre dette dersom du mistenker at kortet ikke er mistet men heller ligger et eller annet sted hjemme, i bilen eller på kontoret. Du åpner kortet ved å velge "Åpne kortet". Den midlertidige sperren blir da opphevet med en gang.
  • Sperrer du kortet permanent må du først oppgi årsak til sperringen - mistet, stjålet, misbrukt, andre årsaker. Deretter kan du krysse for om du ønsker å motta nytt kort.
Ønsker du å sperre kortet for bruk i enkelte deler av verden? Her kan du bestemme selv hvor ditt kort skal brukes. 
 
Alle våre kort er åpne for bruk i Norge, men utover det er det du som avgjør om du ønsker å kunne bruke kortet i Europa, Afrika, Asia osv. Vi anbefaler at du sperrer kortet for bruk i regioner du ikke befinner deg i. 
 
Du kan når som helst endre betingelsene for regionsperren avhengig av hvor du befinner deg og hva du ønsker å handle. Endringene under brukstillatelser blir iverksatt umiddelbart.

I tillegg kan du velge om du ønsker å kunne bruke kortet på nett eller sperre det for netthandel.
God oversikt over utgiftene er viktig for å opprettholde kontroll over økonomien. Her finner du alle bevegelser på ditt kort utført i løpet av de siste 24 måneder. Du kan sortere oversikten per måned og se både bokførte kjøp og reserverte beløp.
 
Ønsker du å se mer utfyllende transaksjonsdetaljer, kan du gjøre dette ved å klikke på transaksjonen eller beløpet du behøver mer informasjon om. Detaljene åpner seg i egen boks.

Her ser du kort som tilhører kontoer du disponerer eller har fullmakt på. Det kan f.eks. være juniorkort eller ungdomskort til barn og ungdom, tilleggskort til din partner, kort til personer du er verge for eller kort tilhørende andre kontoer som du har fullmakt på.

Har du blitt belastet med et beløp dobbelt, ikke mottatt en vare du har bestilt eller er utsatt for svindel? Du kan enkelt opprette en reklamasjonssak hos vår samarbeidspartner Nets. Sjekke deres reklamasjonsportal her.
Ønsker du å legge inn ditt bank- eller kredittkort i Apple eller Google Wallet kan du gjøre det nesten "automagisk" ved å trykke på denne knappen i mobil- og nettbanken. Da blir det valgte kortet lagt inn i den digitale lommeboken automatisk uten at du trenger å legge inn kortopplysningene dine manuelt. Det eneste du behøver å gjøre er å godkjenne vilkårene underveis, resten skjer av seg selv.