Ofte stilte spørsmål om BankID
Her finner du svar på spørsmål om BankID
Spørsmål og svar om BankID
BankID-app er tryggere å bruke enn kodebrikken fordi du er du bedre beskyttet mot svindel. Med BankID-app har du ikke noen kode å oppgi, du får bedre informasjon om innlogging/kjøp og kan enkelt avbryte hvis noe ikke stemmer.
BankID-app er en digital variant av kodebrikken. BankID-app er tryggere, enklere og bedre enn andre BankID-metoder fordi den er basert på nyere teknologi. Med BankID-appen er du bedre beskyttet mot svindel fordi du ikke har noen kode å oppgi, du får bedre informasjon om innlogging/kjøp og kan enkelt avbryte hvis noe ikke stemmer.
Lurer du på noe underveis?
Les alt om aktivering med pass her
Les alt om aktivering med nasjonalt ID-kort her
Les alt om aktivering med kodebrikke her
Ved å benytte deg av innlogging med ansiktsgjenkjenning eller fingeravtrykk, vil du få en enda bedre brukeropplevelse i BankID-appen, som samtidig ivaretar sikkerhet og personvern på en trygg måte. En innlogging ved bruk av ansikt eller finger i BankID-appen er raskere enn å logge inn i med passord.
Har du BankID-app kan du enkelt endre dette ved å gå inn i appen under innstillinger. Har du ikke BankID-app, må du kontakte oss for å endre passordet ditt. Merk at dersom du har BankID utstedt via en annen bank enn oss må du kontakte den banken.
BankID-appen kan kun kobles mot BankID fra én bank. Dersom du allerede har registrert en annen BankID, kan du enkelt nullstille appen fra innstillingene, før du aktiverer din nye BankID fra oss.
Det kan også være lurt å gi forrige bank beskjed, dersom du ikke lenger skal bruke deres BankID, slik at denne kan deaktiveres.